A turkology blog

بۇ قېتىم ۋۇخەندە ئۆتكۈزۈلگەن يىغىندا بىر توربېكەت باشلىقى بىزدىن سۇئال سورىدى، ئىلگىرى ئۇلارنىڭ تور بېتىگە ئۈچ ئېلان قويۇپتىكەن، كېيىن تور بەتنى تەڭشەش بولۇپ، بىر
ئېلاننى قىسقارتىۋېتىپتۇ، قىسقارتىلغاندىن باشلاپ گۇگۇل ئېلان كىرىمى بىر ھەسسە ئېشىپتۇ، شۇنىڭ بىلەن بۇلار يەنە بىر ئېلاننىمۇ قىسقارتىپ ، توربەتتە بىرلا ئېلان ئورنى قويۇپتۇ، ئۈنىمىمۇ ھەقىقەتەن ياخشى بوپتۇ. نىمە ئۈچۈن ئاز ئېلان قويسا كىرىم كۆپ بولىدۇ؟ گۇگۇل ئېلانىنى ئەلالاشتۇرۇش دوكلاتىدا ئېلاننى كۆپەيتىپ كىرىمنى ئاشۇرۇش تەكلىپى بار تۇرسا ،بۇ زادى قانداق ئىشبىزنىڭ جاۋابىمىز : نۇرغۇن تور بېكەت ئىگىلىرى ئېھتىمال مۇشۇنداق مەسلىگە يولۇققان بولىشى مۇمكىن. تور بېكەتكە زادى ئاز ئېلان قويغان ياخشىمۇ كۆپ ئېلان قويغانمۇ؟ بۇ نوقتىغا نىسبەتەن تور بېكەتنىڭ مەزمۇنىغا قاراش كېرەك، بىز ئاز ئېلان قويۇلغان تور بېكەتلەرگە كىرىمنى كۆپەيتىش ئۈچۈن ئېلان سانىنى كۆپەيتىش ھەققىدە تەكلىپ بېرىمىز ، ئېلان سانى كۆپ بولغاندا چېكىلىش نىسبىتى يۇقىرى بولىدۇ، ئەلۋەتتە بۇ كىرىمنىڭ يۇقىرى بولىشىدىن دېرەك بېرىدۇ. ئەگەر تور بېكەتنىڭ مەزمۇنى مول بولمىسا تور بېكەتتە ئېلان كۆپ ئەھۋال ئاستىدا ئەرزان باھالىق ئېلانلار كۆپرەك كۆرىنىشى مۇمكىن. چېكىلىش نىسبىتى يۇقىرى بولسىمۇ، كىرىم كۆپ بولمايدۇ، مەزمۇنى مولراق تور بېكەتلەردە ئۈچ تال ئېلان بولسىمۇ كىرىم يەنىلا يۇقىرى بولىدۇ. شۇڭلاشقا ئېلاننى كۆپ ياكى ئاز قويۇش تور بېكەتتىكى مەنبەلەرنىڭ مول بولىشىغا باغلىق

جاۋاب يېزىش

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / ئۆزگەرتىش )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / ئۆزگەرتىش )

فەيسبۇك سۈرىتى

You are commenting using your Facebook account. Log Out / ئۆزگەرتىش )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / ئۆزگەرتىش )

Connecting to %s

%d bloggers like this: